Page 25 - Seutulainen 2019-02
P. 25

N       okian kaupunki on
                 ottanut käyttöön
                 uuden tunnuk-
        sen, sloganin sekä visuaalisen
        ilmeen. Muutoksen taustalla
        ovat vuonna 2017 vahvistet-
        tu Nokian kaupungin uusi
        strategia sekä kilpailukyvyn ja
        kaupunkimarkkinoinnin kehit-
        täminen. Brändistrategiassa ja
        sen ydinviesteissä kiteytyvät
        Nokian kaupungin ainutlaatui-
        suus osana Pirkanmaata ja sen   Kaupunginjohtaja Eero Väätäisen mukaan
                                     uusi brändistrategia tukee osaltaan Nokian
        keskeisintä kaupunkiseutua.  kaupungin visiota olla elinvoimainen ja
           - Brändistrategia tukee   ekologinen kaupunki.
        osaltaan visiotamme elinvoi-
        maisesta ja ekologisesta kau-
        pungista. Ydinviestimme kes-  Nokia julkaisi
        kittyvät kaupunkimaisuuteen
        ja keskustan kehittämiseen   uuden ilmeensä
        sekä erinomaiseen sijaintiim-
        me ja sujuviin liikenneyhteyk-
        siin. Haluamme myös kertoa
        Nokian ainutlaatuisesta järvi-  sekä yrityselämän edustajina.  kaupungin visuaalisen ilmeen   Nokian kaupungin Täällä
        luonnosta sekä bio- ja kierto-                     tähän päivään, taustoittaa tar-  syntyy uutta -slogan kertoo
        talouden edelläkävijyydestä,    Päivitetty brändi  jouskilpailun voittaneen mai-  tarinan paikkakunnasta, jos-
        kuvailee kaupunginjohtaja                          nostoimisto Villivisio Oy:n luo-  sa on kuljettu edellä ja luotu
        Eero Väätäinen.          - Nokian kaupungin uusi visu-  va johtaja Karri Gardemeister.   uutta suomalaista teollisuutta
           Väätäisen mukaan Nokia   aalinen ilme rakentuu brän-  Uuden tunnuksen pohjana   kautta historian. Tämän roh-
        on aktiivisen tekemisen kau-  distrategiatyön päälle. Eko-  on iso N-kirjain. Siitä on löy-  keuden ja yhteisöllisyyden va-
        punki, joka tarjoaa monipuo-  logisuus, kaupunkimaisuus,   dettävissä kaupungin siluetti,   raan rakentuu tarina Nokian
        lisesti harrastusmahdollisuuk-  avarakatseisuus, kotiseutu-  joka on ylöspäin suuntautuva   kaupungista, jossa on hyvä
        sia. Yhteisöllisyys näkyy myös   ylpeys ja yhdessä tekeminen   ja kasvava, kuten Nokian kau-  syntyä ja kasvaa. Slogan on
        brändityössä, johon osallistui   antavat ilmeelle perustukset.   punki. Sininen väri ja muoto-  myös visualisoitu ja siinä on
        kaupungin kutsumana aktii-  Tunnus, yhdessä värien, muo-  jen elävyys kuvastavat ympä-  nähtävissä Nokian vesistöjen
        visia nokialaisia muun muassa   tokielen ja graafisten element-  röiviä vesistöjä sekä kaupunkia   virtaaminen aaltomaisine liik-
        kulttuurin, urheilun, median   tien kanssa, päivittää Nokian   halkovaa Nokianvirtaa.  keineen.




                                                                Vaivaako kuiva


                                                                      talvi-iho?

                                                               Asiantuntijamme neuvoilla löydät
                                                                  juuri sinulle sopivat tuotteet
                                                       pakkasen kuivattaman ihon ja päänahan hoitoon.








                                                            Palvelemme Citymarketissa, Mäentakusenkatu 1
                                                            ma-pe 9-20, la 9-17, su 12-16, puh. (03) 357 0500
                                                                     www.linnainmaanapteekki.fi
        Koko lehti netissä: www.seutulainen.fi                                       2/2019                  25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30