Page 25 - Seutulainen 2019-02
P. 25
N okian kaupunki on
ottanut käyttöön
uuden tunnuk-
sen, sloganin sekä visuaalisen
ilmeen. Muutoksen taustalla
ovat vuonna 2017 vahvistet-
tu Nokian kaupungin uusi
strategia sekä kilpailukyvyn ja
kaupunkimarkkinoinnin kehit-
täminen. Brändistrategiassa ja
sen ydinviesteissä kiteytyvät
Nokian kaupungin ainutlaatui-
suus osana Pirkanmaata ja sen Kaupunginjohtaja Eero Väätäisen mukaan
uusi brändistrategia tukee osaltaan Nokian
keskeisintä kaupunkiseutua. kaupungin visiota olla elinvoimainen ja
- Brändistrategia tukee ekologinen kaupunki.
osaltaan visiotamme elinvoi-
maisesta ja ekologisesta kau-
pungista. Ydinviestimme kes- Nokia julkaisi
kittyvät kaupunkimaisuuteen
ja keskustan kehittämiseen uuden ilmeensä
sekä erinomaiseen sijaintiim-
me ja sujuviin liikenneyhteyk-
siin. Haluamme myös kertoa
Nokian ainutlaatuisesta järvi- sekä yrityselämän edustajina. kaupungin visuaalisen ilmeen Nokian kaupungin Täällä
luonnosta sekä bio- ja kierto- tähän päivään, taustoittaa tar- syntyy uutta -slogan kertoo
talouden edelläkävijyydestä, Päivitetty brändi jouskilpailun voittaneen mai- tarinan paikkakunnasta, jos-
kuvailee kaupunginjohtaja nostoimisto Villivisio Oy:n luo- sa on kuljettu edellä ja luotu
Eero Väätäinen. - Nokian kaupungin uusi visu- va johtaja Karri Gardemeister. uutta suomalaista teollisuutta
Väätäisen mukaan Nokia aalinen ilme rakentuu brän- Uuden tunnuksen pohjana kautta historian. Tämän roh-
on aktiivisen tekemisen kau- distrategiatyön päälle. Eko- on iso N-kirjain. Siitä on löy- keuden ja yhteisöllisyyden va-
punki, joka tarjoaa monipuo- logisuus, kaupunkimaisuus, dettävissä kaupungin siluetti, raan rakentuu tarina Nokian
lisesti harrastusmahdollisuuk- avarakatseisuus, kotiseutu- joka on ylöspäin suuntautuva kaupungista, jossa on hyvä
sia. Yhteisöllisyys näkyy myös ylpeys ja yhdessä tekeminen ja kasvava, kuten Nokian kau- syntyä ja kasvaa. Slogan on
brändityössä, johon osallistui antavat ilmeelle perustukset. punki. Sininen väri ja muoto- myös visualisoitu ja siinä on
kaupungin kutsumana aktii- Tunnus, yhdessä värien, muo- jen elävyys kuvastavat ympä- nähtävissä Nokian vesistöjen
visia nokialaisia muun muassa tokielen ja graafisten element- röiviä vesistöjä sekä kaupunkia virtaaminen aaltomaisine liik-
kulttuurin, urheilun, median tien kanssa, päivittää Nokian halkovaa Nokianvirtaa. keineen.
Vaivaako kuiva
talvi-iho?
Asiantuntijamme neuvoilla löydät
juuri sinulle sopivat tuotteet
pakkasen kuivattaman ihon ja päänahan hoitoon.
Palvelemme Citymarketissa, Mäentakusenkatu 1
ma-pe 9-20, la 9-17, su 12-16, puh. (03) 357 0500
www.linnainmaanapteekki.fi
Koko lehti netissä: www.seutulainen.fi 2/2019 25